19.9.05

Arapi i kako je raditi sa njima

Moj prvi ozbiljniji projekat lepo napreduje i jako sam ponosan na njega. O tehničkim detaljima ću nekom drugom prilikom, jako su zanimljivi (u pitanju je poprilično komplikovan klaster koji koristi gomilu interesantnih stvari tipa Red Hat GFS i sl.). Ali ono što je mnogo interesantnije je kako izgleda moj radni dan kod klijenta. Klijent je jedno ministarstvo vlade Dubaija i svaki dan provodim kod njih. To izgleda otprilike ovako: tamo stignem oko 8:30 ujutro. Naravno, pre toga sam doručkovao. Dođem, kažem svima "Dobro jutro", spremim sebi kafu i krenem da radim. Ne prođe ni sat vremena, tek neko zove "Dusan, come and have some snacks". IT department je jedan odeljak ministarstva gde radi nekih 15ak ljudi i to je manje više jedna velika kancelarija sa strogo kontrolisanim pristupom. Upadnem ja tu, a svi krkaju, na sve strane gomile hrane. Hrana se naravno naručuje na račun ministarstva. Obično su za doručak neka peciva, dobra, i u velikim količinama. Pošto sam već doručkovao, obično preskočim "snacks" ili uzmem malo da ih ne bih uvredio. Ne prođe ni 2 sata, a već neko pita "Dusan, did you had your lunch? Want to eat with us?". I opet odu da krkaju. Još je bolje kada radimo neradnim danima. Dođem ja ujutro i još par momaka samnom i oni odmah usput kupe gomile hrane i sokova. Ovaj put to nisu peciva već neka spremljena arapska hrana koju i za ručak teško varim koliko je masna i jaka. Nema šanse da ih odbijem, "You must eat, you cannot work hungry. You will make a mistake". Nakrkamo se za doručak, krenemo da radimo i arapi se odmah izgube. Samnom ostave nekog indijca koji svako malo dolazi i pita me kad ću da završim, ide se čoveku kući. Kad ogladnimo, on iz fijoke izvadi menije svih restorana u okolini i kaže da biram šta ću. Naravno, račun otvoren svuda. Opet se nakrkamo i ajd, teraj dalje. Ah, da, zaboravio sam da kažem da je radno vreme 6 sati, ili ga bar ja tako kapiram, jer već oko 2 nema žive duše okolo. Živela državna služba, uvek i svuda je ista. Da ne grešim dušu, za razliku od nas, svi ljudi sa kojima ja sarađujem su krajnje produktivni i stvarno rade, ne zabušavaju.

1 коментар:

Анониман је рекао...

Kraljevi :)