17.9.09

Najgore bankarsko iskustvo koje sam doživeo

Već duže vreme imam račun u Credit Agricole (nekadašnjoj Meridian) banci. Toliko su bezobrazni da sam potpuno šokiran, u jako kratkom roku su me naterali da zatvorim račun kod njih.

Već duži vremenski period imam račun kod njih i kod njega je prošlo solidno para. U poslednje vreme ga ne koristim za redovna, već samo vanredna primanja. I tako zovu oni mene nekoliko puta telefonom i zamole me da svratim u bilo koju poslovnicu da bih im dao osvežene osnovne podatke kako su mi rekli.

Otvore oni poslovnicu u zgradi gde radim i to mi super bude, odem ja tamo, primi me službenica. Prvo sam ostavio kopiju lične karte, a onda je ona izvukla "obrazac", kako ga zovu očigledno u žargonu počela sa gomilom ličnih pitanja tipa da li sam oženjen, posedujem li nekretnine, posedujem li druge račune, kolika su mi primanja i sl. Meni to zvuči kao teško prebiranje po privatnim podacima i logično pitam zašto me to pitaju, na šta se službenica najstrašnije uvredila. Krajnje besna i jako neprijatnim tonom mi je objasnila da je to obrazac koji moraju svi da popune, to zahteva Narodna banka Srbije, a od njih Evropska unija, što mi je zvučalo kao totalni apsurd. Još mi je objasnila da ako ne želim da dam te podatke, banka će smatrati da sam odbio da sarađujem i zatvoriti mi račun. Ja skroz zbunjen, naravno ne želim da dam podatke, pokupim se i odem.

Zbog njenog objašnjenja da tu gomilu podataka zahteva NBS, ja se obratim njima na mail adresu oglašenu na web site-u. Posle neke 2 nedelje dobio sam jako profesionalan odgovor, koji se poziva na zakone o bankarskom poslovanju, ali je suština sledeće:

U skladu sa tač. 20 odluke, ugovorom o otvaranju i vođenju računa kod banaka uređuju se osnovna prava i obaveze banke i klijenata, a osnovni elementi ugovora, između ostalih, za fizička lica su podaci o tom licu, i to: ime i prezime, očevo ime, mesto prebivališta, JMBG i broj lične karte.


Na osnovu navedenog, davanje drugih ličnih podataka stvar je volje klijenta i poslovne politike banke, odnosno Ugovora o otvaranju i vođenju tekućeg računa koji ste zaključili sa bankom, koji kao i svaki drugi ugovor predstavlja saglasnost volja ugovornih strana. 

Što će reći to što mi banka traži podatke je njihova želja, a ne zahtev NBS, a sigurno ne EU. OK, skontao sam ko me pita za podatke i ostalo je na tome.

Juče siđem ja u tu istu banku na šalter da platim račun. Pogleda me šalterski radnik i kaže "Može, ali morate da popunite sami obrazac, a provizija je 100 dinara". U drugim bankama ne moram nikakav obrazac da popunjavam, a provizija je daleko ispod.

Čim budem imao vremena sići ću da zatvorim račun, tako neljubaznu uslugu nigde nisam doživeo.

Bookmark and Share

2 коментара:

Анониман је рекао...

e, svašta nas snalazi, užasno! btw. za sve te ,,strane,, banke sam čula da zapravo uopšte nemaju veze sa ino bankama, samo su im imena ista...još strašnije, zgrozim se na pomisao šta se sve ispod mutnih voda u našoj državi valja...i bilje što ne znam...sačuvaj Bože...

Анониман је рекао...

Ista situacija u ProCredit banci u Republici Srpskoj. Pitanja o racunima u drugim bankama, primanju, zaposlenosti, da li sam clan i koje politicke opcije...