6.10.10

6. oktobar, dan koji još nije došao u Srbiju (ali se bliži)

Pre 10 godina sam mamuran, oko podneva, sedeo u kafiću sa društvom, pio kafu, čitao oslobođenu "Politiku" i bio srećan. Koliko god uspeh 5. oktobra mnogi političari pokušavali da relativizuju od tada do danas, za Srbiju je to bio veliki dan. Ja sam srećan što sam učestvovao u njemu, ponosan sam na to.

Čekali smo svi tada da se desi 6. oktobar. Da se očiste problemi, da se promene zakoni, desi lustracija, pohapse kriminalci i ratni zločinci, da krenemo ka EU, da standard postane bolji. To se, nažalost, uglavnom nije desilo.

Nadam se da smo u prethodnih 10. godina naučili da demokratija nije jednostavna stvar, da dobra država ne pada sa neba i da svi moramo teško da radimo na tome. Pričao je to i pokojni premijer Đinđić, pa je ubijen zbog toga. Valjda smo naučili, treba da zavrnemo rukave, razmislimo malo i stvarno krenemo napred.

1 коментар:

novii је рекао...

Ovo sa zavrtanjem rukava, to je ključno, ali većina to ignoriše.