23.8.05

Laptop, preporuka

Doselio sam se u Dubai uglavnom sa rukama u džepovima, što će reći i bez računara. Tako da mi je prva stavka na listi bila da kupim novi laptop. S obzirom da na poslu imam IBM T42 (koji je btw. priča za sebe, odlična mašina, sa sve ugrađenim čitačem za otisak prsta, koji nažalost ne radi pod Linux-om) koji mi je malo glomazan za secanje okolo, odlučio sam se za manju varijatnu. Posle dugog razmišljanja odluka je pala na Apple PowerBook G4 od 12". Zašto baš na njega ? U suštini mi je trebao računar sa koga mogu da čitam mail, komuniciram sa ljudima (Skype, ICQ i slično), slušam muziku, čukam tekstove i gledam filmove. Najklasičnija desktop upotreba, te je bilo koja mašina sa bilo kojim operativnim sistemom mogla lepo da završi posao. Linux na desktopu koristim od 1999. godine, Windoze ne dolaze u obzir, Solaris mi je malo preglomazan, te sam se odlučio za Apple i OS X. Prva stvar koja me je oduševila je sam hardver. Izgleda fenomenalno. Ništa novo, doduše, davno su se ove mašine pojavile na tržištu i pokupile sve moguće nagrade za industrijski dizajn. Ali i dalje lepo izgledaju i meni se sviđaju. Ali stvar koja me je stvarno oduševila je OS X. Operativni sistem je tačno ono što jedan desktop operativni sistem treba da bude. Za početak radi sjajno. Drugo izgleda fenomenalno. A treće, mada možda i najbitnije, u suštini je to dobro ušminkani Unix. Core operativnog sistema je BSD kernel koji je open source. Tako da sam vrlo brzo našao terminal, shell i sve one alate na koje sam dosta davno navikao. Odmah sam se osetio kao kod kuće. Ovo nije ništa novo takođe. Novine koje je donela najnovija verzija OS Xa (koja se zove po nekoj divljoj mački, al pošto se sve tako zovu ne sećam se tačno dal je panter, tigar ili nešto treće). Anyway macan ima dve fenomenalne stvari. Jedna je Spotlight, alat za pretraživanje destkop-a koji radi odlično. Na Linux-u je ekvivalent Beagle, a na windozama Google Desktop i još neki, ali me je uvek mrzelo da ih instaliram. Sad kad je alat već tu probao sam ga i stvarno je koristan. Druga lepa stvar je Dashboard. To je, da tako kažem, radna površina povrh desktopa. Na pritisak F12 (default setovanje koje se može promeniti) preko desktopa se pojavljuje još jedan sloj na kome su poređani kojekakvi alati tipa sat, beleške, konvertor mera i još 300 čuda. Sve u svemu gomila alata koji vam stalno trebaju, često ih koristite, ali ne toliko često da treba da budu na desktopu i odvlače pažnju. Odlična ideja, odlično radi. Tako da je celokupan utisak odličan. Sve radi smooth. Tako da ne treba mnogo razmišljati ako vam treba mašinica za ovakve poslove. Ruku na srce, poprilično je skup, tako da za jeftiniju varijantu treba zamotriti iBook opciju.