23.6.05

Još malo o Dubaiju

Ovde sam već nedelju dana i primetio sam nekoliko stvari. Prva je da je užasno toplo. Ako dođete ovde nek vam ne pada na pamet da se šetkate unaokolo pešaka. Ne pratim više prognoze i merenja temperature, ali pakleno je. Leto je ovde u suštini mrtva sezona, niko ne dolazi na odmor zbog nepodnošljivih vrućina. Zato je juče ovde počeo Dubai Summer Festival, što suštinski znači rasprodaje svega po strašno sniženim cenama.

Ako ipak odlučite da se šetkate okolo pešice, pazite se kako prelazite ulicu. Ulice su široke i velika je gužva. Ali ono što je najnezgodnije u svemu je to da je splet ulica nezgodno projektovan, pa je polukružno okretanje na svim raskrsnicama dozvoljeno. Tako da se lako može desiti da je zeleno svetlo na pešačkom semaforu, vi krenete da pređete ulicu, a neko izleti iza leđa.

Kao što rekoh, standard je ovde jako visok. A jedna od posledica tog standarda je da svaka zgrada na krovu ima teretanu, saunu i bazen. To je prava stvar za ubijanje vremena. Voda u tim bazenima je hladnija nego u moru (koje je btw. kao bara) i pošto je visoko, stalno duva vetar. Pošto svako popodne provodim na bazenu već sam dobio super boju, a vrućinu sve manje primećujem.

Inače Dubai je po mnogo čemu prava metropola. Ajd što je milionski grad sa visokim zgradama i što ima svih mogućih radnji i franšiza, ali iznenadile su me dve stvari. Jedna je tolerancija Arapa. Štagod mi mislili o njima, ja se kao stranac ni u jednoj situaciji nisam osetio ugroženim. Na sve strane su dvojezični natpisi, na arapskom i engleskom tako da nema problema sa snalaženjem. I skoro svi znaju dovoljno engleskog barem za osnovno sporazumevanje. Čak su i na novčanicama natpisi i na engleskom. A druga stvar što se i ovde prati anti-pušačka kampanja koja je aktuelna na zapadu, tako da je na masi mesta zabranjeno pušenje. Iako sam pušač, to mi jako prija, jer lagano smanjujem broj popušenih cigareta dnevno i nadam se da ću jednom prestati.