10.9.07
Aston Martin Lagonda
Jednom sam na auto putu u Dubaiu obišao auto koji je tako dobro dizajniran da je ostavio jako snažan utisak na mene. S obzirom da sam vozio auto putem, nisam uspeo da vidim oznaku, ali sam ga dobro upamtio. Listam juče Time-ovu listu 50 najlošijih automobila svih vremena (da, i Yugo je na njoj) i naletim na njega. O tome zašto je dospeo na listu malo kasnije.
U pitanju je Aston Martin Lagonda, auto koji se proizvodio između 1976. i 1989. godine. Spadao je u klasu luksuznih automobila i prodavao se za oko 220 ooo EUR. Napravljeno je samo 645 primeraka.
Auto me je zainteresovao pa sam malo čitao po netu o njemu. Za to vreme bio je potpuno futuristički dizajniran, kako eksterijer tako i enterijer. To je prvi auto u istoriji koji je imao ugrađen računar, LCD pokazivače i komande koje su reagovale na dodir. Otuda je i zaradio oznaku najlošijeg auta, kažu da se sva ta elektronika dosta kvarila. Kakogod bilo, kažu da je u to vreme auto bio ponos Britanije, nešto kao Konkord zbog svog naprednog dizajna. Verujem da je tako, i danas odlično izgleda.
Daljim kopanjem sam skontao da je auto dizajnirao William Towns, poznati britanski dizajner automobila. Ovaj, kao i njegovi drugi radovi pokazuju da je čovek bio dosta ispred svog vremena što se tiče dizajna. Zanimljiv je projekat Microdot iz 1976. godine, između ostalih, koji je očigledno bio inspiracija tvorcima Smart-a.
Našao sam nekoliko dobrih site-ova koji se bave Aston Martin Lagonda-om, pa preporučujem da ih pogledate, naročito zbog fotografija automobila, a obratite pažnju i na enterijer.
Channel 4 Gallery
Lagonda.net
Zoranova Lagonda (koja izgleda fenomenalno sa crnom bojom eksterijera, crnom komandnom tablom i belom kožom)
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
2 коментара:
AstonMartin svrstavam u "4 velicanstvena" (Ferrari, Porsche, Lamborghini i AstonMartin).
Ako je AstonMartin ikada napravio los auto - to je Lagonda.
Na putu se ponasala kao brod, ljuljala se, pojedini detalji enterijera bili su iz jeftinih komercijalnih modela (prekidaci, rucice i sl.), a kvarila se vise nego nov Yugo.
Lagonda je jedan od glavnih krivaca za sunovrat firme sedamdesetih i osamdesetih, koja je na kraju zavrsila "u raljama" Forda, a od nedavno je u vlasnistvu investicionog fonda Dejva Ricardsa i njegovih drugara poreklom iz bratskog nam Kuvajta ('fala Bogu da ga je ipak kupio neko ko se razume u automobile).
Inace, Ricardsova firma Prodrive priprema automobile za reli sampionat, uspesno je saradjivala sa Fordom i Subaruom.
Kao jedan od izuzetno uspesnih projekata bila je pobednicka Subaru Impreca "budzena" za tragicno nastradalog sampiona Colina McRae-a.
Pa što se tiče Yuga/kobajagi auta/. Mislim da nisi u pravu što se tiče lošeg kvaliteta. Svakome autu nađu jednu ili više mana, Yugu samo jednu. Ima problem sa grejanjem zadnjeg stakla. Vrlo često grejanje zadnjeg stakla ne radi, pa kada zimi
Yuga guraju da upali, smrznu im se ruke na hladnom staklu. Samo mu je to mana. Burazeru, kako odbranih Yugića, šta kažeš.
Постави коментар